Kommentarer

Hej hopp!!

Till att börja med måste jag erkänna att jag är totalt värdelös på att hantera denna blogg. Jag har ingen som helst aning om hur jag skall besvara mina kommentarer, vilka jag är överlycklig över för övrigt. Därför kommer jag för denna gång, hoppas jag, besvara dessa med ett inlägg! Sedan får ni allt förklara för mig hur jag skall gå till väga, tro mig jag har verkligen försökt!

@ Naomi (http://naomib.blogg.se/)
Vad roligt! Vart någonstans "lär" du dig dessa termer och information förutom på börsen? Grattis till din positiva utveckling.

@ Albin
Hur vet man ifall Avanza eller någon annan bank för den delen är säker/riskfri?

@ Jagskablirik
Tack för alla tips!

@ erik
Vad är det för typ av globalfonder du tipsar om?

@ Gustav
Min far driver ett eget företag där han tillverkar samt importerar smycken. Det jag refererar som "Business" är smycken jag hjälpt honom sålt för att sedan få en andel i vinsten. Anledningen till att jag var skuldsatt är hemlig:) Taxfreen var tyvärr sprit, som jag sålde dock!!


Kommentarer
Postat av: Naomi

Du kommer snappa upp fakta lite överallt men ja gick i början till biblioteket och lånade böcker om aktiemarknaden och psykologin på börsen. Fast låna bara dom tunna böckerna annars kan det bli svårt att komma igenom dom.. ;) Annars är det www.di.se som gäller. Det är ekonomibloggarnas bibel.

En annan välgjuten nybörjarformel brukar iaf lyda att man kan/bör ha ca 10% av sitt kapital investerat i rysslandfonder/aktier. Och ju mer diversifierad portfölj desto större säkerhet och stabilitet i värdeutvecklingen. Väldigt basic info hehe, men vet inte va ja ska säga annars. Angående din fråga om banksäkerhet slå upp ordet insättningsgaranti.

2008-05-15 @ 18:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0